• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Större lån ca 50.000

jjooee

Aktiv medlem
Poäng: 12
Blev medlem
19 Januari 2013
Meddelanden
34
Mottagna reaktioner
1
Poäng
12
Hej kära lånvänner,

Det är så att jag skulle vilja ta ett större lån runt 50.000kr för att lösa sms-lån och andra småskulder jag dragit på mig sista tiden. Vilket har lett till rätt många förfrågningar, ca 4-5 UC samt ett antal upplysningar för SMS-lånen. Är det någon som vet någon aktör som skulle kunna bevilja ett lån i detta läget? Och ja, jag är medveten om att det är risk för ockerränta, men hellre det än att hamna hos kronis... Och ja, jag har kollat med min bank, som säger nej.
Har kollat via Lendo, men inte fått gehör där för min ansökan.

Vore väldigt tacksam för tips, vet ju att det vilar mycket kunskap hos er som vistas här inne!

Snälla hjälp!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

jjooee

Aktiv medlem
Poäng: 12
Blev medlem
19 Januari 2013
Meddelanden
34
Mottagna reaktioner
1
Poäng
12
Har inte gjort det. Har funderat på en del aktörer, men blir inte klok av att läsa på nätet, då det är så vida spritt bland kommentarer och erfarenheter om div aktörer.

Har iaf funderat på dessa:

selene

thorn

ge money bank

sevenday

Någon som tror någon av dessa funkar, ev nån annan aktör kanske?

har 2 blancolån sedan tidigare på tot 90k, årsinkomst på strax över 250k.

Tipsa på!
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
då har du fått avslag om ingen från lendo hört av sig plus din bank sagt nej.

thorn kan neka om man har många ff på smslån.
selen tar uc och ibland från andra.

varför det är olika kommentarer om aktörer är ju för att de gör en individuell bedömning.vissa får lån andra inte.andra får lån med kass ekonomi medan en som har bra kan bli nekad.så tyvärr går det inte säga vilka som e bäst.
men eftersom lendo har flera lånegivare o ingen hört av sig så ser det ju mörkt ut.det enda är att testa
 

jjooee

Aktiv medlem
Poäng: 12
Blev medlem
19 Januari 2013
Meddelanden
34
Mottagna reaktioner
1
Poäng
12
Ok, tack för infon.

Kanske får ansöka via Lendo på 30.000kr, då jag ser att alla aktörer som man samarbetar med inte erbjuder lån högre än 30.000kr.
 

jasse

Kunnig medlem
Poäng: 42
Blev medlem
11 November 2011
Meddelanden
215
Mottagna reaktioner
6
Poäng
42
Jag förstår inte varför du inte får hos din egen bank eller framför allt lendo... 5 uc är inte så mycket samt att du inte har mycket blancolån. Har du anmärkning eller ingen tidigare deklarerad inkomst? Annars borde du få beviljat.
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Ok, tack för infon.

Kanske får ansöka via Lendo på 30.000kr, då jag ser att alla aktörer som man samarbetar med inte erbjuder lån högre än 30.000kr.

men hadde du inte sökt hos lendo??upp till 30000 är om man har anm.men den summan verkade dom inte bevilja dig heller eftersom du blev nekad av alla.

har du kollat i uc ordentligt så du inte har misskött kredit eller något annat som gör att du inte får.
 

jjooee

Aktiv medlem
Poäng: 12
Blev medlem
19 Januari 2013
Meddelanden
34
Mottagna reaktioner
1
Poäng
12
Inga bet.anm., visserligen är den deklarerade inkomsten från ifjol bara på 160.000, kommer tjäna drygt 100.000 mer detta år. Inga misskötta krediter. Det som ligger mig i fatet är väl att UC-förfrågningarna kommit in på kort tid. Tycker dock när man läser på nätet att det finns dom som har lägre inkomst samt tiotalet mer förfrågningar som ändå får ta stora lån.

Ett alternativ vore kanske att byta bank helt? Och då menar jag inte enbart pga det här, utan jag är faktiskt inte helt nöjd med min bank. Kanske det vore en lösning, någon som gjort liknande med positivt resultat? Sannolikheten bör ju öka betydligt om man samlar alla sina lån och lägger upp dom under en längre period hos EN bank, samt blir helkund där. Har inga huslån eller dylikt, så skulle ju ev gå ganska fort att lösa, förutsatt att dom går med på det?

Är väldigt tacksam för alla svar och all hjälp jag kan få!
 

jasse

Kunnig medlem
Poäng: 42
Blev medlem
11 November 2011
Meddelanden
215
Mottagna reaktioner
6
Poäng
42
Men då är det nog inkomsten som är för låg, de ser ju inte förra årets ännu. Om du kan hålla ut till juni när deklarationen är klar får du säkert ett lån.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp